JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG
Showing posts with label me and family. Show all posts
Showing posts with label me and family. Show all posts

Sunday, November 5, 2017

Majlis Konvokesyen Brother Sister

Layan gambar-gambar sikit.
Tahun ni adik lelaki sorang,
adik perempuan sorang konvo.

Almarhumah adik perempuan lagi seorang dah berada di alam lain, bukan alam dunia. Kami rindu adik bongsu kami. Tahun ni patutnya adik SPM. 2017. 17 tahun. Tapi umur adik sampai 11 ja. 2011. Jumaat petang asar.

Ahmad Anas
Diploma in Bussiness and Management
Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah PSAS
Majlis Konvokesyen ke-19
 31/9/2017

Ain Amira
Bachelor of Library Science (Hons)
UNISEL Universiti Selangor
Majlis Konvokesyen ke-12
05/11/2017

Alia Sakinah
Bachelor of Economic and Islamic Banking (Hons)
Yarmouk Universiti, Jordan.
June 2014.

Sunday, October 22, 2017

Hari Terakhir

Assalam 'alaikum,

Hari ini hari terakhir cuTi seminggu persekolahan , sempena Deepa....

So, hari terakhir kitaorang melantak kat KFC, Selayang Mall, pastu TescO Bukit Beruntung.

14-22 Oct 2017.

Sabtu - Kenduri Khawin Rest House KKB, Kenduri Kesyukuran Pdg Golf
Ahad - Taman Millenium, KkB
Isnin - Berjaya Times Square
Selasa - Malam beli 5 burger ayam, tOsai
Rabu - Membasuh kain, beli pau RM2*5
Khamis - A Road Bike Race *Tour De Selangor & Secret Recipe, KKB
Jumaat - Hantar Mia Small Town BookshOp, cendoL kak JaH
Sabtu - Kenduri Khawin Bukit Bujang, Cendol Pak Samat & Galeri Seni KKB
Ahad - Selayang Mall, Tesco BB

ALHAMDULILLAH.

#Gratitude
j


Tuesday, June 27, 2017

Riang Ria Raya 2017

GambaQ cun rugi lau tak di abadikan woi, haha.
Selamat Hari Raya Aidil Fitri 2017.
28 Jun 2017 - 25 Tahun.
Alia Sakinah binTi Ahmad Termizi.
Bismillah,
Assalamualaikum.

Begitu inDah yer untuk dicOretkan segala kenangan,
walaupun viewer/reader tak berapa nak banyak,
tapi paling penting adalah graTiTude aku untuk setiap perkara yang berlaku dalam hidup.
Dan ianya bukan selalu, setahun sekali je kut saya mengucapkan

seLamat Hari Raya Aidil Fitri.
عيد الفطري سعيد
Salam lebaran 2017.

Okeyh, lepas tu aku nak incLude kan semua gambar-gambar raya 30 hari. Tapi aku cam tak sabar hari ni baru hari ke-3 syawaL,

Nak cerita pasal sepupu,
yang belah mak kami 15±,
yang beLah ayah, 48± cousin ramai dah yang kawin + ber anak pula.

So, sepupu sebelah mak aku depa org KuLim, KL,
beLah ayah Raub, Pahang. Temerloh, ada yang Penang, dan mana² yang kawin ngan Melaka, Perlis, mana-mana entah hik..

So, nak dijadikan ceghitanyaa, aku dah lama berciTa-ciTa nak coMbine sume gambar-gambar cOusin aku belah bapak aku, yelah 48± dengan yg dah kawin dah ada anak, kena ar doKumen kan gambar² dOrang, nanti senang anak² aku nak recOgnize sedara-mara doRang. haha! betul wey.. hUhu..

Tapi !! tapi masa depa dOk datang beraya kat Rumah Raub uLu Gali tuh, aku lupa nak tangkap gambar masa dorang tengah mai tu la, aduiyai.. Erm.. *nangis kuat-kuat.

Eh sat, satu jar jangan aku lupa, Belah mak aku, almarhum atuk ade 2 bini, bini 1st cerai hidup. Belah abah aku, atuk aku kawin 3, bini 1st meninggal muDa.
Ada pertalian darah sume ya, walau dah cerai, sedara mara keraBat tuh. Yang lain-lain cerita aku tak tahu lak.

So, aku sekarang insha ALLAH ler, dalam kepala ni nak buat doKumentasi gambar sedara mara belah mak&ayah. Banyak wey, aku pun tak tahu tak kenal, Kuala Selangor lagi, keLantan, mana² lagi huhu. kalau nak diikutkan belom yg sebelah moyang² nenek nenek atuk, hawau. Tak habis der.. Moganya kiTa semua bertemu di syurga  aameen.


Kuala Kubu Road, sedara belah mak from KL.
Raub, sebelah abah coUsin dari KL.
Raya rumah Pak de.
Tiba-tiba ada sesi berjual-beli, Women desire.
Eh yang tak pakai tudung tu orang Turkmenistan,
 kawan angah coUsin aku. Nama dia Salby 20.
Pokok pisang jer la kiTer xda laki lagi nak bergambar haha. 

Monday, January 13, 2014

Anas


Anas dekat library Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah (PSA).

beliau berkata: nanti kau dah kerja bagi aku duit, duit hahaha. 
                      
------------------
tibai je ckp english.

Monday, September 30, 2013

Selamat tahun 4 cik adik

Alia Sakinah     : Uish, aku tak sabar nak balik rumah, nak balik Malaysia duduk kat Jordan ni haa lama daaahh..
Aliyah Awang   : Kau ingat kau sorang je tak sabar nak balik??
Alia Sakinah     : ..(krik krik)... :P maaf..


Bila tengok gambor masa kecil, sampai sekarang rupanya masih berdetak jantung ku huhu..
hai cik adik kecik


3 alia in da class!!!! kelas Dirasat Jadwa.
Alia Sakinah, Aliyah Awang, Aliyah Bahari.
---------------------------------------------------------------------------
Alia Sakinah: Lapar laa!!
Nabilah       : Aku pun lapar!
                                 ----------------------------------------------------
5pm krok krok (bunyi pintu dibuka)... 5 petang 

Nabilah       : weh! weh! Jiha balik! tido! tido!
Alia Sakinah: (hehehe) 

JIHA masuk bilik....

Najihah     : Pengsan 2 orang nieyh. 
---------------------------------------------

The end.
HomeworkS yes!!

Friday, June 28, 2013

selamat hari lahir kpd saye hehe

28 Jun,
HAHA , salam, ucapan syukur ALHAMDULILLAH, masih menikmati udara dan diberi masa untuk bertaubat. huhu.

ucapan terima kasih jugak kepada mak dan abah kerana telah menjaga saya semasa kecik2 dahulu, mesti cute giler aku masa kecik hahaha..

 gambor sikit masa kat UK mei 2012, x sompat nak ditatapkan ke keuarge tercinta. lupe, balik nanti yeah !

awek tunggu bas

try pakai tak beli


menahan nak terber**


park
rehat lepas shopping
















Sunday, May 12, 2013

the same way of smile HAha


   
                                     
                                                  21 years old
 
3-4 years old
sengal, :D ngeeii
tapi cara senyuman seseorang mmg sama selamanya. 

Saturday, April 13, 2013

budak kecik dh besar

mak & kinah
kinah & abah

mak & kinah & abah

darjah 5 n tingkatan 5 (hbis tingkatan 5 la)

Friday, January 4, 2013

I love u mak & abah

Ngeiii :D
n mia, anas, abg asyraf, ucu, pakdak n al-marhumah adik

Friday, October 5, 2012

Family


Kinah, mia, mak..
lokasi: KLia
--time ni abah gi solat, anas tak ikot, Bhahaha.. abg asyraf pun tak ikot.. 

mak! mak! jgn lupa exercise~~"
---------------------------------------------------------------------------------------

hADith pilihan kiteee hari ini ialaaaaah:

1) Menyara Keluarga Lebih Afdhal

Daripada Abu Hurairah RA katanya, sabda Rasulullah SAW, “Antara wang yang engkau belanjakan ke jalan Allah, wang yang engkau belanjakan untuk hamba sahaya, wang yang engkau sedekahkan kepada orang-orang miskn dan wang yang engkau belanjakan untuk kaum keluargamu, maka pahala yang paling besar ialah wang yang dibelanjakan untuk menyara kaum keluargamu”.

2) 
“Sebaik-baik kalian adalah yang paling baik terhadap keluarganya. Dan akulah yang 

paling baik dari kalian terhadap keluargaku.” (HR Ibnu Majah)

Wednesday, August 15, 2012

an old diary of mine

salam :D 
Tiba-tiba rasa nak baca diary lame... and then.... i terbukak page bertarikh... 4/6/2009
masa ni ana form 5 ahaks..

"4th of June, 2009
10:00 am
Sometimes, mase aku tengah 
sidai kaen, aku nampak roket.... laju je 
dia terbang ngan membentuk asap yg 
panjang... Sometimes gak, helikopter bomba 
lalu, dia terbang rendah je kan... roket 
tu panjang halus je... Sometimes gak, 
aku dengar bunyi kapal terbang, pastu aku 
nampak la kapal terbang tu... Betol2 ngah 
sidai baju tibe2 tenampak... Bile aku nampak 
tu, aku terus menanam cita2, suatu hari 
nanti, aku akan flight somewhere and
I can see the world ... Selama nie, I just 
could see it up at 
the sky away from me.. 
Mase tu, xtwu la... wlaupun mse kcik pnah naik tapi x 
ingat la... ntah la... nk gi 
ke xnak luar negara..."

hak hak banyaknye kenangan terimbau kembali..
--------------------------

okay ak terbukak balik post ni pada tarikh 04 Jun 2014.

Sunday, May 6, 2012

coretan



Dalam hati sentiasa ada rindu pada org2 y tersayang,
(^^,) v ... peace

Saturday, May 5, 2012

al-marhumah adik y tersayang :D

Assalamualaikum, hari ini birthday al-marhumah adik saya........
050512 ... a year has been passed...
Adik lahir pada 050500
dan kembali ke rahmatullah pada 060511
pada usia 11 tahun 1 hari  :D..
Al-Fatihah......

[[ اللهم اغفر لها وارحمها وعافها واعف عنها وأكرم نزلها ووسع مدخلها ]]
qolbina: Asma Diyana binti Ahmad Termizi (050500-060511)


Smestinya kami ahli keluarga merinduinya, detik2 indah yg dilalui brsama hanya tinggal kenangan.. terpahat kukuh di dasar hati, merindui ingin bertemu di syurga abadi. On our way...
Sememangnya rasa perit sedikit kerana sebahagian dari jantung hati telah pergi. Tapi semua tu ALLAH bagi pinjam, DIA yang punya, bila smpai masanya DIA amik balik dari kita, semuanya ALLAH yg punya ..



Dan milik Allah-lah apa yang ada di langit dan di bumi, & (pengetahuan) Allah meliputi segala sesuatu” 4:126




erm, camtu gak harta kita, kadang saya tak dapat nak explain orang yang berkira dalam mmbelanjakan harta/belanja beli makanan/.. harta tu tak bawak ke mana, tak perlu berkira, guna ja untuk kebaikan, apa lah sangat  kalo duit kita habis pun , nak takot buat apa, ALLAH kan ada.. DIA yang Maha Pemberi Rezeki .. 




“Barangsiapa yang bertaqwa kepada Allah niscaya Dia akan memberikan jalan keluar baginya. Dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangkanya,” (QS. Ath-Thalaq: 2-3)”. 


...http://glagahcakra.blogspot.com/2012/03/10-cara-menjemput-rezeki.html#more


erm, harap komen dan betolkan atau tambahkan dan tegurkan dan husnuzzhon dan beri cara dan nasihat sekian

Monday, July 4, 2011

28 JUN...




salam, hhaha lambat giler post.. umur saye dah 19 tahun... pghargaan ni ditujukan pada mereka2 yg tahu bday saye.. tapi orang 1st wish bday Hanis Suhaila, kredit tuk hang haha.. next adik n family melalui nset, next2 kena tipu daia dapat bad news dari malaysia thnx korang sume. daia wat kek, nyja wat cupcakes, afi,fatin,mar,qila, tukang menipu ye korang.. thnx qila bagi hadaya. thnx gak mreka2 yg wish kat fb, nenas(anas)cute video clip, dad mum mia. sepupu2.. haha! dh macam wat ucapan.. ni lee hasil krja tgn owg pmpuan....

Tuesday, May 31, 2011

kesunyiAN

sALAM, sihat kew... cukup makan tak? semenjak dua menjak ni ak tadak mood nak mkan sb org umah dah tadak balik malaysia.. sedih hidup ak menumpang mkan di rumah org.

Hari2 yg berlalu sebenarnya byk pngajaran yg ak dapat.. setiap perkara yg tertakdir pada diri aku. macam2. cume aku ni ajew nak ngambil iktibarnye atau tidak.. Hari ni tibe2 internet laju nak mmpuih, pewh best i dapat baca apa yg i nak baca.. Salah satunya pasal 7 lapisan langit.. mmg menarik giler baru kuu tahu walaupun artikel itu dalam bahasa indon.. subhanAllah je korang dapat sebut betapa hebatnye..

Hari tu pegi AQOBAH, dikatakan kita dok merantau jauh ni tadak pamily sedara mara kecuali MEMBER kalau sakit ke hapew.. ditakdirkan time untuk bershopping, ak sakit perut ya amat tuhan ajew yg tahu.. maka dok la dalam bas ditinggalkan member2 yg wajib shopping untuk pamily di malaysia.. di saat sakit meleleh air mata tadak sapa tolong, ditakdirkan pkcik driver arab tu punya bini dan 2 anak dia dok care kat ana, alhamdulillah.. dowang bgi mkan panadol, buatkan air daun miramiyye, mmg ak terharu giler, ase nk nangis tpi tahan jew.. dah pulak tu, letakkan tilam dan bantal tuk ak duduk, mmg aku doa ar mereka sihat sejahtera hendaknye sbb jaga ak.. stengah jam pastuh sihat sejahtera perut i, haha mmg mujarab air tu.. alhamdulillah.. next, dowang ajak jalan2 tepi pantai ana pun join la... tgkap2 gmbar, borak2, amik no tepon.. 2 anak perempuan driver yg ikut Ayat dan Asma'... yg Asma tu membuatkan ak tibe2 ingt kat nana sbb nama sama..

tak dapat nak shopping, suruh je la member belikn.. family arab tu ajak dtg umah, i kata i buzy byk kerja, hee baik tak? saya sebenarnya kagum ar dengan orang yg hebat ni.. kagum dalam diam, elok pe sbb ianya satu motivasi..

jadinya di sini, sya rasa sunyi.. saya penuhi msa dngan berjalan ke Aqobah, mlayari intrnet, bljar b.a sikit, nulis blog, msak2 sikit enjoy ngan member, memotivasikan diri dngn mlihat org hebat. tabahkan jiwa..

Saya juga melihat bgaimana mmber2 yg lain menabahkan jiwa mereka mghadapi kesunyian, haha! klakar... heee~~ suke!

Sunday, May 8, 2011

ukhti soghiirah

Salam,

Baru saja menyambut tahun kelahirannya yg ke-11 pada 5/5/2011 (khamis)..

--6/5/2011 (jumaat) telah kembali ke Rahmatullah...
semoga rohnya dicucuri rahmat dan sedang berbahagia di alam sana..
Asma Diyana Ahmad Termizi...miss u..tggu kami.