hidup tenang tanpa serangga!!

Sunday, June 24, 2012

Agar-agar cocktail / Agar-agar buahan-buahan campur ?

 Assalamualaikum !! wah dah lama tak tulis entry pasal makanan, wehehe. Mempersembahkan.. tada !!
osem ahaa. :D eiii senyum senyum cepat.

Agar-agar buah-buahan campur



Bahan-bahan:

900 ml air / 600 ml air
30 gram agar-agar / 20 gram
1 tin susu cair /
1 tin cocktail (ditapis amik buah dia je) / + nata de coco
200 gram gula (kalau nak manis lagi tambah lol)

Cara-cara:


1) masuk air masuk agar-agar dan sampai dia mendidih. KACAU
(sampai tak nampak di mata tali-tali agar-agar tersebut)

2) pastu, masukkan susu cair, dan juga gula.

3) ye anak-anak dah agak-agak tu, tutup api letak buah-buahan cocktail.

4) masuk dalam bekas, biarkan sejuk dulu baru masukkan dalam peti ais. wuyyo..


* sukatan agar-agar sebenar 'tanpa' susu cair 30 gram agar-agar tali 1000 ml air ? :P
http://citarasawan.blogspot.com/2011/02/jenis-agar-agar-dan-sukatan-air.html

Wednesday, June 13, 2012

mesin jahit , impian tercapai

Mini Sewing Machine 
£19.99

MINI SEWING MACHINE.. hik2~~ sukenye !! sila lihat post bertarikh:

Saturday, February 26, 2011 


Impian untuk memiliki mesin jahit telah tercapai . ALHAMDULILLAH.  :)  <---sengih malu-malu.

Walaupun tak besar, kecik pun jadi lah.
Pernah survey dekat C-TOWN, Arabella Mall. Mahal JD115.
Lepas tu bila datang balik, dah takda mesin jahit tu ;'(. Tapi mahal.

Alih-alih datang LONDON, ada plak yang comey hehe.
Dekat kedai Hobby Craft, Sheffield.
Price: £19.99
made in China O_o