JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Saturday, February 18, 2012

Sakinah=ketenangan yang dicari

:) Assalamualaikum... tak jawab dosa kalau jawab sayang ^_^.. thnx kerana sayang saya.
 فَأَنزَلَ اللَّـهُ سَكِينَتَهُ عَلَيْهِ   
  Maka Allah menurunkan semangat tenang tenteram kepada (Nabi Muhammad)
(at-taubah:40)
هُوَ الَّذِي أَنزَلَ السَّكِينَةَ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ 
Dia-lah yang telah menurunkan ketenangan ke dalam hati orang-orang mukmin  
(al-fatah:4)
 فِيهِ سَكِينَةٌ مِّن رَّبِّكُمْ  
di dalamnya terdapat ketenangan dari Tuhanmu  
(al-baqarah:248)
Yup, saya mendambakan sakinah!! My name is Alia Sakinah amin.. bint Ahmad Termizi.. Siyesli perwatakan memang tak mggambarkan pemikiran.. Makanya di sini apa yg saya fikirkan tak sama apa yg saya suratkan (kadang2) :D Siyesli saya tak suka lelaki yang tak hormat wanita. Hatta dgn budak kocik pun kita kena meraikan mereka mnjaga hati dan perasaan budak kocik apatah lagi wanita.'Be a smart muslimah' yeah kalimat keramat ni harus dipegang oleh semua wanita :D Tidak mudah untuk kau mnjerumuskan diri ke dalam kancah tipu daya mainan dunia :D Sakinah itu diturunkan oleh Allah ke dlm hati org2 mukmin. Usah mudah melatah, be cool.. just like SNOW in Irbid Be RASIONAL and INTELLECTUAL girls. Suarakan kebenaran , hak menyuarakan pendapat. Siyesli, point berterabur, :D 'HAND IN HAND, WE BELONG TOGETHER'

*Sakinah.. my name.. hihihi

No comments:

Post a Comment