JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Friday, November 10, 2017

Cerita tadi

Cerita tadi kat sekolah,

Lawak sangat wey,

Boleh pulak aku terkunci Semail (*Ismail*) dalam kelas. Tak boleh tahan.

Hari ni Jumaat, dalam 5 lelaki dan 1 perempuan ja datang kelas aku; 3 Ibnu Rushd.

Alkisah nya, pukul 3:00 pm semua kena pegi dewan Ar-Raihan,
aku pun suruh dorang beratur kat luar kelas.
Dan aku suruh Ismail, awak tolong tutup pintu belakang kelas, (*dari dalam).

Tiba-tiba kat luar hujan selebat-lebatnya habis lah kena hujan basah-basah, aku pun cepat-cepat tutup pintu depan kunci selak atas, dari luar. Aku memang kunci selak atas pintu depan kelas.

Dah tu nak gi dewan lah cepat sebab hujan basah an, aku kira kat koridor tu apasal 4 ja lelaki, patutnya 5? mana Ismail? aku bajet Ismail dah lari dulu turun bawah gi dewan. Pahtu aku tanya semua, mana Ismail? aku pun dok pandang depan, belakang sepanjang koridor, takdak pun Ismail. *Hujan masih lebat mencurah.

Tiba-tiba, aku nampak tangan keluar dari tingkap kelas goyang-goyang tangan dia.
" Ustazah~……"
Muahahaha!!!
Ekau kat dalam ke Semail?? hehe, sorry lah ustazah tak perasan terkunci awak kat dalam, dia gelak-gelak ja, Ismail tu jenis suka gelak-gelak; kelakar. dan rasanya dia nak dekat sama atau lebih tingggi dari aku, tapi perangai cam budak la..

Itulah dia cerita tadi.

No comments:

Post a Comment