JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Thursday, December 7, 2017

Rindu merantau

Aku nak merantau lagi, nak duduk jauh dari Malaysia, Brunei ka, hehe..
.
Rindu perasaan besar nya jiwa bila kita merantau tempat orang,
sesuatu yang baru, semuanya baru!!
.
Aku rindu, aku rindu Jordan,
semua tentang Jordan,
takda yang sama tentang Jordan dan malaysia,
tanah, warna, cuaca, makanan, udara, orang, bahasa, rumah, semua tak sama!!
.
aku suka semua tu!!
.
satu ja yg aku rasa sama dgn orang Arab yang besar dan kasar masa kat Jordan, agama, yaa agama Islam membuatkan satu rasa yg satu bila bergaul dgn org Arab yg kuat pegangan agama Islam. :)
.
alhamdulillah bumi itu bumi barakah, segala apa yang aku berhajat, tiba-tiba termaqbul sentiasa bila kat bumi barakah tu, tu salah satu yg aku rasa semua student rasa, cuma tak dinukilkan, dan alhmdulillah smpai sekarang kat Malaysia barakah tu masih terasa kerna keyakinan tinggi.
.
dan aku dapat rasa doa-doa aku dulu masa kat sana, maQbul sekarang, moga aku terus bersyukur, alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment