JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Monday, March 19, 2018

Kabut vs tenang

Assalamualaikum warahmatullahi wabrakaatuh,

Satu ja solusi,
atau penyelesaian pada orang yang sakit mata tengok aku kelam kabut,
amek kain, tutup mata dia.

Cakap tak serupa bikin,
masa aku kelam kelabut tuh,
ada ke kau nak peluk aku?
tenangkan kabut aku wey?
kau cakap ja reti,
mutabaah/follow up benda yang kau dah cakap pada aku tu, kau tak reti??

Suka hati aku lah nak kabut ka apa ka,
Member aku lepas kawin, lepas dah ada anak seorang,
aku tengok dia berubah sungguh,
jadi seorang yang sangat penenang,
sebab ada orang yang tenangkan dia,
dan dia jugak telah amal tenangkan anak dia yg menangis, merengek.
Berubah menjadi tenang.

Jadi, kau tak suka nampak aku kabutkan??
Ko tutup mato, pi mampus.

Aku tenang dengan orang yg pandai tenangkan aku, sudahlah.
Kalau kau  tak pandai, blah je wey.

Mashaa Allah,
sungguh lah jiwa boleh jadi berubah,
bila bersama orang durjana,
dunia yang tenang,
jadi durhaka.

Pasti kau pun tak suka
aku jadi durhaka kan??

Tu lah,
aku tulis benda ni,
supaya aku ingat,
aku tak lupa,
aku tak jahat dengan manusia,
baik pun tidak.

Tapi,
aku punya satu perasaan,
yang bila aku simpan,
dan bila sampai masa,
kau hanya mampu diam,
tanpa kata.

Itu cara dendam aku.
Wey!! Kau nak kata apa,
aku tak kisah.

Selagi aku sendiri tahu,
hubungan aku dengan Tuhan macam mana,
dan hubungan aku dengan manusia macam mana.

Dan 1,
aku tak minat,
manusia kasar,
durjana,

Kalau aku kasar,
satu ja sebab,
kau yang mula dulu.

Kalau aku lembut,
kau yang bentuk aku jadi camtu.

Dua tiga kucing berlari,
mana nak sama si kucing belang,
dua tiga aku boleh benci,
tapi yg berakhlak mulia aku akan sayang.

No comments:

Post a Comment