hidup tenang tanpa serangga!!

Thursday, August 4, 2011

jom sedekah




salam, huhu kawan2.. kita dok kat Irbid ni banyak je kan orang yg meminta-minta... makcik2 budak2 tu minta ongkos dari kita semua... harta kita tu da haknya, mari la kita sedekah kat mereka walaupun sedikit..

perancangan: sekiranye kita mmg dah tahu depa selalu berada di kawasan itu, maka siap2kan pegang ongkos atau letak ongkos ditempat yg senang diambil. jgn pula dok keluar dompet kat situ jugak confirm membawa padah.

story saya: kadang2 saya terlupa akan perancangan trsebut maka berlalu begitu sahaja tanpa apa2 hanya doa 'Allahu yusalmik''Allahuyub'athlik' dan sbagainya.

tapi, tidak tahu la, diri ini kadang diperingatkan lagi dan berulang kali peringatan. maka setiap kali trlupa, kerana ianya sgt spontan berlaku. pnyesalan sedikit.

seperti ingin memberi semua yg ada ini.. tetapi manusia tak pernah terlepas dari terlupa. dan bersyukurlah sekiranya diperingat oleh-Nya dan semoga sentiasa dan sentiasa kita semua diberi peringatan,rahmat dan nikmat ini.

No comments:

Post a Comment