JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Friday, March 2, 2012

roti zinjer / sandwish zinjer

nama: roti zinjer
harga: 90qursh mat'am jamiah (dulu)
1 JD mat'am doi'ah
1.25 JD mat'am abu mahmod
1 JD mat'am kuliah syariah
isi: ayam,kentang,mukhallal,tomato ketchup,mayones,sedikit sayuran kobis

nanti saya cerita, saja bagi gimik dulu, Sila tgok saiz roti dan laptop saya . sekian

ok , Actually roti ni yg menyebabkan pipi saya tembam pada TAHUN 2010 masa saya 1st year junior..
Daripada takda isi kepada berisi kikikiki .. saya pun pada mulanya agak terkejut.. kiki mana idaknya,
Setiap hari balik dari jamiah yarmouk menuju ke sakan saya akan singgah kedai beli ROTI ZINJER berharga 90qursh tak silap, tapi skrang mybe dah naik. u know that , almost EVERYDAY.

Ianya adalah ketulan ayam crispy yg diletakkan mukhallal(jeruk timun) eh pasai apa ak terbau plak zinjer malam2 ni hihi.. dan juga kentang goreng sedikit tidak dilupakan mayones. dan juga tomato ketchup. PERWH mmg sedap gila, kalo tak sedap i takkan beli.. Tapi sekarang i dah tak obses dengan roti ni, dah biasa je.. nafsu makan semata.. FENOMENA ..

Ok, just perlu ambil lappy korang dan tgok saiz dia dengan roti di atas.. just imagine almost evryday kadang2 saya pesan dekat kawan tolong belikan :D .. tapi sedih gila kalo depa tak dapat nak belikan atas alasan2 tertentu. SEDIH :D

tapi kadang2 roti dia agak liat , tak best.. seriusly, mesti pakcik kedai tu jemu tengok muka ak setiap hari haha..   maaf pakcik, pkcik jugak untung kan.. 

Benda ni, mana ada orang masak kat rumah, dia jual kat kedai ja.. kalo ada jual pun, ayam tu je AKA zinjer tanpa roti.


 lupa lak AYAM tu dipanggil ZINJER ..
ada - roti/sandwish zinjer
ada - ma'janat zinjer


ma'janat tu roti2 yg kecik sikit saiznya berbanding rotizinjer.. 
PERWH pun sedap jugak harga dia dulu 50qursh laa.. sekarang tak tahu .
roti bakar dalam dia hirisan keju yg secepuk banyaknya dan ketulan ayam zinjer serta hirisan lada hijau besar, dan hirisan jeruk zaitun.. SEDAPNYA.. متنوعة من المعجنات
ada yg berisi sosej, ada yg berisi kentang lenyek haha, ada yg berisi daging hancur, ada gak ayam , ayam zinjer, what else, sayuran za'tar, ada yang jeruk zaitun semata!! tak sedap :D 


No comments:

Post a Comment