hidup tenang tanpa serangga!!

Friday, April 7, 2017

LARi

LARI

Lari.

Kau nak tahu tak?
Aku happy iaitu bahagia dan free iaitu bebas sungguh bila aku lari,
aku pernah lari jauh, aku sangat-sangat bebas dengan apa yang aku nak buat.
aku bahagia.

kau nak tahu apa yang aku happy?
apa yang aku bebas?
bebas dari orang yang aku benci,
bebas dari orang yang aku tak suka,
bebas dari orang yang aku tak suka menghadap dan berurusan dengan dia,
sebab apa aku tak suka?
sebab aku tak bahagia dengan dia,

kau nak tahu lagi tak...
bila aku lari tu,
rasa macam ini lah dunia yang aku nak,
aku pun pernah tulis dalam diari,
masa tu aku kecil lagi, hati aku memberontak,
jiwa kecil itu jujur dan mulus,
ia tak pernah salah,
jadi aku rasa perasaan aku ni tidak salah.
sebab,
sebab kesan itu dapat dilihat pada diri aku sekarang,
apa entah kadang mungkin aku tak bersyukur,
tapi arghh,,

aku sebenarnya nak cakap,
kau nak tak lari dengan aku?
erm, jiwang lak,
padahal dulu aku lari sensorang je,
dengan kawan-kawan aku,
apahal aku nak masukkan kau lak dalam pelarian yang aku dambakan?

okay,
lari lagi,
kali ini aku nak lari dengan kejayaan,
kejayaan-kejayaan setakat mana yang aku mampu,
come to success, azan 5 waktu sehari.

mungkinlah definisi lari tu akan berubah-ubah mengikut masa,
tapi sampai bila aku nak lari??
aku nak naik ETS plak, laju sikit..
kalau naik kapal terbang, lama wey, penat lak tu nak tunggu.

ha..ha...

7th of April, 2017.
Friday,
11.44 pm.

No comments:

Post a Comment