JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Tuesday, May 15, 2012

Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ...

Bismillah. Assalamualaikum 

 وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ ۗ وَاللَّـهُ يَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ

إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أُولَـٰئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّـهِ ۚ وَاللَّـهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٢١٨


“Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui.” (Al-Baqarah: 216)]

:D .. salam nak membebel lagi, ingat dok saya  membebel pada entri sblom ni ? zass, pedas pedas..

saya dop suka ramai org la, saya rasa jiwo dop serasi la.. 

padahal baru saya nampak apa benda baiknya... ramai malazia best ruponya ley wat study group, boley bukak kelas ngajor org, padahal ngajor member sendri 3 org jak. Merapatkan ukhwah juga bersama kakak kakak senior tercinto. Makanya.. 

"Allah mengetahui, sedangkan kamu tidak mengetahui."

Makanya di sini, bile kito nengok betol2 beramal betol2 buat suruhan berpandukan al-Quran dan as-Sunnah hidup kito bahagio jo ok.. 

Rasulullah s.a.w telah bersabda:
Aku tinggalkan kamu dua perkara, kamu tidak akan sesat selama mana kamu berpegang dengan kedua-duanya, iaitu kitab Allah (Al-Qur’an) dan sunnahku. 

nah !! tak sesat hidup hang kat dunia . zass. pedas pedas. 

No comments:

Post a Comment