hidup tenang tanpa serangga!!

Thursday, March 28, 2013

Wasilah dari-NYA

SubhaanALLAH, alhamduLILLAH.

Jika kita hidup merasakan sentiasa hadir-NYA di sisi kita, insyaALLAH kita akan mendapati setiap perkara yang berlaku disekeliling kita adalah sentuhan - sentuhan dari NYA untuk menegur kita dan sebgainya.

Setiap perkara yang berlaku disekeliling kita, kawan-kawan kita, family, guru-guru, arab-arab,
hal dunia, adalah pelbagai 'bahasa' untuk berbicara dengan kita.

Cumanya kita kena sedar dan nampak dan kena cepat tangkap akan 'bahasa' 'bahasa' itu.
SubhaanALLAH.

DAYS before, member saye sebut pasal kelebihan solat dhuha ngan surah al-waqiah. I said that ya I know.
dia pun cerita la macam ni macam ni, saya pun ha ah betol-betol dia punya kebaikan camtu camni.
ok... HOURS later. subhaanALLAH, baru teringat yang cam dh brapa hari tinggal tak buat, huhu.
Tu lah antara cara 'bahasa' bicara-NYA, nak ingatkan kita, teman2 kita wasilah dari-NYA untuk memberitahu kita, menegur kita..

"haruuna akhi" surah TOHA ayat 30.
nabi Musa bersama-sama dengan saudaranya, menuju kepada Firaun yang berlaku zalim kpada kaumnya.
Mereka bersama-sama , ya ! Kita juga harus bersama-sama dengan sahabat seperjuangan kita, dapat sama2 membantu , sama2 faham . cerita pasal nabi Musa  sangat menarik....

Sebenarnye ada buat liqo' usrah semalam pasal surah toha "haruna akhi"
Pastu bile pergi kelas esoknye kelas iqtisod ijtimaei lecturer/doktor sebut pasal ayaat ni. huhuuu
SubhanALLAH, selalu sahaja berkait kaitan sehari harian.

Dan sebelom tuu jugak ada terasa bersedih hati jugak pasal manusia,
manusia ukur manusia melalui pangkat jawatan sandangan, apa sumbangan.. sedih hati...
tapi ALLAH sentuh gak hati ni bila lebih dekat dengan DIA lagi bahagia.....

No comments:

Post a Comment