hidup tenang tanpa serangga!!

Saturday, August 5, 2017

Enjoy yOuth time as anak Dara

Haha,,

Bebas, nak wat apa ni?
traveL ka?
jOm~

Tambah iLmu seLalu. ~
Jadi waniTa yang cerdas walau suka melawak dan bergurau, tapi dalam hati ada ilmu~…

Biar orang tak tahu, tapi kiTa tahu,
tujuan dan matlamat hidup,
melawak, tetap melawak, tapi bila bab deep, aku deepkan kat matlamat-matlamat aku, biar orang nampak hasilnya, bukan nampak 'appearance' aku.

ALLAH telah menetapkan setiap orang berlainan, jalan cerita, jalan taQdir, dan jalan rezeki. Kerana itu adalah yang terbaik untuk kiTa, jika kita bandingkan jalan cerita, taqdir dan rezeki kiTa dengan orang lain,
semestinya cahaya kau tak jumpa dan tak nampak sangat.
Tapi kalau kau hanya fokus jalan yang ALLAH tulis untuk diri kau, kau akan tenang. BERHENTI MELIHAT DAN MEMBANDING DENGAN ORANG LAIN.

Dan BERHENTI AMBIL KISAH DEKAT ORANG YANG 
TAK KISAH PASAL KAU.
Kerana sesungguhnya manusia yang hidung tinggi, yang dia tinggikan itu akan pusing balik kepada dia menyebabkan dia jadi rendah.

Kita ni hidup walau tinggi, harus merendah diri, jadi orang biasa, tapi bila buat kerja biar berjasa, jangan jadi orang sombong, bila buat kerja takda rasa tanggungjawab, dan takda rasa ganjaran akhirat.

Takpe orang anggap kita ni biasa, takda apa, biar kita sedih, biar ALLAH tahu, biar kita dapat berjasa pada orang, biar ALLAH balas kebaikan dengan kebaikan tepat pada masa.


Biar kita bergaul dan buat baik pada orang, biar orang tak buat baik juga pada kiTa. Biar kita memberi, tapi orang tu tak pernah memberi pada kiTa. Kerana ada suatu keyakinan, bila kita buat baik, walau orang tu tak buat baik pada kita, kebaikan itu akan datang balik pada kita, tapi kita tak perasan..

Teruskan keyakinan, jadi manusia yang dapat beri manfaat pada manusia, dan kita pun menjaga diri dari dimanfaat manusia jahat, sebab kalau mereka jaha*  , benda tu akan pusing balik pada dorang, jangan isaw lau orang jaha* nieyh.

Keep cool.
Dan banyakkan doa, jauhkanlah aku Wahai Tuhan, dari orang yang mempersiakan aku, dan aku pun dengan izinMU, mempersiakan dia.
TQ ALLAH..

25 years old and lots more of achievements to be achieved. :)
for hereafter. 

No comments:

Post a Comment