JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Monday, August 14, 2017

Manusia sombong


Wahai ALLAH,
aku selalu rasa ada manusia tu sombong,
bila aku tahu atau terbaca tentang dia,
aku mohOn padaMU Ya ALLAH,
jauhi aku dari sifat sOmbong,
sampai bila-bila,
sampai aku maTi.

Dia mahu manusia menghargai dia,
padahal kalamMU wahai Tuhan,
menyatakan bahawasanya tidaklah mengharapkan berbuat sesuatu, penghargaan dari orang lain.

Al-Insaan (76:9)

إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا

Innama nutAAimukum liwajhi Allahi la nureedu minkum jazaan wala shukooran

(Sambil berkata dengan lidah atau dengan hati): "Sesungguhnya kami memberi makan kepada kamu kerana ALLAH semata-mata; kami tidak berkehendakkan sebarang balasan dari kamu atau ucapan terima kasih,

http://get.muslimpro.com

enTah yang sombong membaca, hati terbuka?
Lindung aku dari sifat sombong.
wahai Yang Maha Kasih.

ALHAMDULILLAH,
atas nikmat Islam, dan nikmat sedar.
ambil pengajaran ye Sakinah.

No comments:

Post a Comment