JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Wednesday, October 11, 2017

Lembut FragiLe denDam Benci

Hati aku lembut,
paling lembut,
tapi kau kasar,
selalu kasar,

hati aku terluka,
hati aku benci,
paling benci,

sebab kau,
kau cipta kebencian dalam hati aku,
kau cipta jurang,
sebab kau yg cipta jurang,
dan sebab aku tak pernah berhak bersuara supaya kau tak terasa,
dan supaya jurang kita tak lebih teruk.

aku benci,
benci kasar,
tak pernah boleh rapat,
dengan si kasar.

aku tetap lembut,
dan bersama dengan orang² yg lembut hati,
lembut cakap,
tak tinggi suara, tak kasar.

pompuan tak pernah suka,
org yg tinggi suara.
event baby pun terkejut,
apatah perempuan yg dah tumbuh dewasa,

walaupun aku ganas luaran,
aku tak pernah suka org kasar cakap,
tenuk org macam tuuu~~…

*Hati aku dah cukup puas, dengan kebencian & jurang yg kau cipTakan.

Lagipun aku ada baca beberapa buku, dan aku dah faham tentang kebencian itu memang adatnya wujud, dalam kehidupan, sama ada simpan/luahkan. Jika diluahkan, orang akan faham, akan dapat ambil iktibar, pedoman panduan hidup, tak semua dalam dunia ini orang baik. Akan ada orang yang kurang baik, maka kiTa, hidup je lah, teruskan hidup, gagahkan jiwa menghadapi orang gila, bahagiakan hati bersama orang tak gila.

Like seriOusly , alia sedang membebel, kalau kau nak tahu lah kan, orang yg pendiam ni dia obsever. Lepas dia observe, dia boleh buat conclusion, dia boleh review yang kemain berkias, dia boleh jadi manusia yg common sense tinggi, haha~ whatever~~ dan org pendiam ni boleh jer benci org dalam diam, kau tuu,, sila jaga-jaga, sebab aku takkan pernah cakap aku benci kau,

kalau kau rasa kau tak jahat, takpayah risau, sebab aku takkan benci dalam diam dekat orang yg tak jahat.

Dan aku tak sedap hati nak buat jahat, walau aku rasa nak balas kejahatan orang, org yg buat perangai buruk, tolonglah~~ tapi aku selalu fikir, manusia boleh berubah kepada kebaikan, gi mampus lah time dia buat perangai jahat/hodoh, yg penting aku terus sebarkan kebaikan dekat manusia yg baik.

No comments:

Post a Comment