JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Monday, October 30, 2017

Puas

Puas

Puas dengan caramu,
lemas dalam mengenalimu,
berjauh diri & hati,
jalan terbaik.

Tuhan, berikan aku yang lebih baik,
yang lebih luas jiwa aku,
bukan sempit selepas lemas mengenali.

Wahai Tuhan, berikan jalan,
jalan terbaik, meniti hari tanpa sekelumit benci dalam sesak dadaku memahami insan yang tidak ehsan.

Wahai Tuhan, jauhkan aku dari tahu orang yang hina akhlak, tapi manusia lain buTa dengan lagak nya yang tak sedar dosa.

Tuhan,  benar telah jauh lah hatiku ini, dengan manusia yg tidak ehsan, maka dekatkanlah hati ku dengan manusia-manusia yang ehsan.

Puas sangat sangat terasa hati dengan manusia tak beradab, Tuhan, berikan jalan selamanya aku hilang dlm pandangan manusia tak ber ehsan. Biarkan yang ehsan sahaja melihat aku.

Puas,
biar aku puas dengan hati,
sampai masa,
aku takkan main hati dah.

No comments:

Post a Comment