JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Tuesday, December 14, 2010

mengUMPAT, adakah anda suka?


Ada cerita, Aminah ni ada ramai kawan dan dia sangat mesra dengan kawan-kawan dia. Member-member dia pun okay jeh dengan dia. Ini dinamakan persahabatan ya iyya la dong. Tapi, ada sesuatu kekurangan, sometimes, di belakang Aminah, ada di antara kawan-kawan Aminah nieyh mengumpat ataupun berkata sesuatu yang buruk tentang si Aminah ni walaupun perkara yang diumpat itu kecil sahaja.
Maka, apakah perasaan Aminah sekiranya dia mendengar hal ini walaupun hubungan mereka memang baik sentiasa tak pernah lah sampai bergaduh...?

Maka di sini, ingin saya menyeru diri saya dan orang lain, jganlah kita berkata sesuatu yang buruk tentang seseorang maka berkatalah yang baik-baik tentang orang itu. Daku juga kadang2 ada khilaf dalam berkata-kata, daku berharap semoga kita semua sentiasa dalam bimbingan Allah subhaanahuwata'la.

Kerana, daku pernah menghadapi situasi seperti Aminah pada zaman batu dahulu kala. Sedih kot, sakit jiwa dibuatnye. Sedih wei, tak ley cakap camner, sebab kite tak dapat nak meluahkannya, kan tak baik cakap buruk orang. (^_^)

No comments:

Post a Comment