JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Wednesday, December 8, 2010

Paling Benci Orang Yang Pilih Kasih

Tidak kisahlah siapa orangnya, yang pasti aku paling tak suka orang yang suka pilih kasih. Dia tidak sepatutnya buat begitu, hidup di muka bumi ini kena la faham perasaan orang. Daku banyak belajar dari apa yang orang buat dekat aku. Setelah menghadapi situasi orang membuat kita begitu, maka daku akan berusaha agar orang lain tidak terasa macam apa yang daku rasa, kerana ianya sangat pedih dan sangat sukar kerana kita tidak bisa mengadukannya kepada orang lain, sebab tak baik cakap buruk orang.

Sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula perasaan manusia. Teman-teman, rakan-rakan semua maafkan daku sekiranya perangai dan sifatku ada yang membuatkan kome terasa. Dalam huha huha ni, kita tidak sedar bahawa ada orang lain yang terasa, terasing, terpinggir. Dalam kata-kata berpada-pada, ingat orang lain, bersangka baik. Jangan berkata buruk orang, berkatalah yang baik tentang seseorang itu, agar orang lain memandang yang baik dan bukan yang buruk.

Daku pun banyak ja dosa-dosa, dalam daku berkata-kata nih, maybe daku tidak sedar yang daku pun ada juga wat 'jahat'.

Sedih sangat-sangat sekiranya orang itu pilih kasih, sedihnya tidak dapat digambarkan bak menghiris bawang merah. Nak menangis tapi ada orang disekeliling, ditahan terseksa jiwa, Ya Allah, kuatkan aku, bantu aku. Daku tak bermaksudkan sape-sape di sini, just pernah melalui pada dahulu kala zaman batu dulu muhahah.

WE LOVE WE CARE~


No comments:

Post a Comment