JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Wednesday, May 10, 2017

FaciaL roUtine


Bismillah,

assalamu'alaikum,
wewwiT..

tajuk boleh tahan tak?

Weyh,, dulu aku bukan jenis nak ber - rOutine untuk muka kOwt..
peduLi apa aku, yang penting aku cuci pakai pencuci dekat bilik air sudah.

Tetapi... sejak balik Malaysia, sejak ber - kerja.
berTandang- tandang acne acne di muka aku. huhu.

Stress sangat-sangat, dengan tohmahan dan kata kata cacian dan kejian haha.. lagi menambahkan ketidakstabilan hormon dan bertambah acne acne lagi di muka.

dan akhirnya sekarang, routine dengan mJ ma ry Jar din .. haha saja jarakkan supaya orang tak jumpa dalam carian google. :P
mula-mula tu rasa macam kenapa aku dah berubah? kenapa malam nak tidur lepas cuci muka kena tepek fa ce oi l?
ini bukan diri aku,, tidakkk!!!

Lama-lama, bila nampak kesan yang memberangsangkan, lepas dah buat research, tambah ilmu, baca kat google pasal fa ciaL ni bagai, baru aku boleh terima rOutine tu, huhu..

Lagi rOutine aku yang berubah, sebelum keluar rumah, tepek serum mJ.. lepastu tak pakai bedak dah, kecuali nak nampak cun cikit pergi kerja haha! kalau gi kedai ka, pasar malam ka, tuisyen ka, aku dah tak pakai bedak baby jOhnson hak, malu nak sebut, seperti yang aku kata masa awal², aku jenis pakai pencuci sudah, takde nya compact powder ke apa kaaa aku beli, jOhnson sudah.

Tapi hari tu aku terbeli apriL skin foundation erk bunyi dia? sebab aku rasa terlalu stress dengan acne acne di muka aku malu tayang muka kat orang, then right after that, mJ pun sampai kepada tuannya; aku.

and then sekarang ni alhamdulillah acne sgt dah okay walau yang bertandang tu sebenarnya adalah pemakanan aku.

jadi aku tengok satu video ni tentang pemakanan . hOw to avoid acne forever, inshaa ALLAH aku akan berubah lagi bab makan . meow.
aku tried dekat tumblr ; 


hasil pemakanan memang ada kesan pada kehadiran acne,
jadi nak kena beli high prOtein powder, meow.. duit..

Lepas tu, banyak la lagi ilmu yang aku baca pasal muka / wajah / face.
perlu ke tulis sini?

erm.. zzz.. alia dah tidO.

No comments:

Post a Comment