JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Friday, May 26, 2017

Terobek Hati merindu Jordan

ALLAHU.

Jejak Rasul As-AssaLam,
berkaitan pohon zaiTun di Baitul MaQdis,
melihat zaitun, mendengar selawat dan pujian subhaanALLAH, masyaa ALLAH dari masyarakatnya orang Arab,
membuatkan hati merindu negara JorDan dan segaLa isinya.

Yang dirindu adalah kebaikan akhlak dan cara hidup Islam penduduk, aplikasi Islam dalam perbuatan dan percakapan, hasil dari tanah barakah, peninggalan jejak Nabi, jejak sahabat, maQam sahabat, kisah kahFi dari al-Quran, pelbagai Nabi pernah berada di tanah itu, Nabi Lut *Laut Mati, Nabi Soleh, pelbagai Nabi, Petra bukti binasa kaum dahulu yg ingkar taat ALLAH.
ALLAH...

Terlalu banyak sejarah, tinggalan Nabi² dan sahabat² di bumi Jordan.. arh. bagaimana lagi ingin ku sebut tentang tanah itu. beruntunglah kaki kerna pernah dapat menjejak ALHAMDULILLAH.
Siapa sangka yang hidup miskin, yang tidak dilihat orang, tapi itu yg dipilih ALLAH menjejak kaki di Tanah Syam. :) GratiTude.
mOga di akhirat nanti menjadi pilihan yg baik juga, aameen.

Sungguh di bumi barakah itu, Tanah Syam, tempat bertapak hidayah di hatiku, tempat aku mendapatkan pelajaran pengajaran berharga dalam hidup, tempat di mana kemahuan di hati tanpa sedar dapat sahaja. Sentuhan demi sentuhan hati dari ILAHI.
Huhu...

Indahnya kenangan itu, terlalu inDah. Biar tercOret di sini, biar tiada siapa mengerti. Biar aku senang menghadap ILAHi.

Gambar tahun 2010 dan 2011.

haLaman Fakulti syariah
muka nangis rindu mak
pokok zaitun

embassy of Malaysia yarD

syariah faculty building

No comments:

Post a Comment