JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Tuesday, May 23, 2017

New instagram for dakwah

Bismillah,

aLhamDuLillah,
dakwah yang harus disebarkan sepanjang zaman,
kesedaran tentang dakwah mengambil masa,
kesedaran itu sejak 2011, 6 tahun yang lalu.

Kemudian kesedaran semakin berkembang, dengan mengikuti usrah orang² dakwah, pertemuan demi pertemuan.

Selalu aku merasakan kerdil diri ini, apa sumbangan aku berbanding mereka-mereka yg hebaT, tabLigh merantau jumpa dekat airporT Qatar tak silap, mereka dari IndOnesia terus sahaja meluahkan kata² berunsur dakwah.

Sering juga aku memikirkan bagaimana orang-orang yang pOst dekat sosiaL media tentang mensebarkan agama menjadi istiQomah.

Jalan menyebarkan itu ada banyak serTa peLbagai.
Pilih 1/2/3 mana yang mampu, teruskan.

Wahai Tuhanku, janganlah engkau menghukumku di akhirat nanti di atas kelemahanku.

Aku sangat² tahu apa yang aku mahu, apa yang aku buat, walau diri dan hati ini selalu tergurih? dengan orang² yang tak faham misi dan tujuan sebenar hidup.

Aku ada misi kecil/besar aku tersendiri, namun kau tak pernah faham dan mahu mengerti. Jadi, aku akan teruskan misi sehingga berjaya tanpa perlu kau memahami aku.. takbir!! ALLAHHU AKBAR!!

Hai orang -orang yang beriman, jika kamu menolong
( agama ) ALLAH , niscaya DIA akan menolongmu dan
meneguhkan kedudukanmu .” ( Q. s . Muhammad : 7)

No comments:

Post a Comment