JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Saturday, May 20, 2017

Puisi

Assalamualaikum,

2017 - Pameran puisi Bahasa Melayu diterjemah dalam Bahasa Cina dan ditulis dalam kaligrafi China. 20-27 May, 2017.

SomehOw, baru aku REALIZE yang aku sebenarnya dah terlalu lama dan banyak la juga ber PUITIS teruTama dalam TUMBLR aku sejak tahun 2012. Cuma awal-awal puisi aku tuh, aku tak hashtag #puisi, cuma sejak 2016-2017 baru aku hashtag #puisi,
termasuklah dalam bLog ada lah aku letak bahasa puitis aku.

So, jadinya di sini, aku nak edit balik pOst-post lama dekat tumblr nak letak #puisi.
Lepas tu nak bukak web khas pasal puitis, tajuk² puisi susun ikut alphabeT. :P
inshaa ALLAH.

Bila aku baca balik apa yang aku puih pitis kan tuh, maksudnya mendaLam, dari dalam dan dasar haTi, sungguh hati org yang berpuitis ini lain sebenarnya, lain cara dia melihat dunia, lain cara dia menggambarkan tentang manusia, tentang apa yang dia rasa, dan tentang apa yang dia lihat. :)

okay.. joM tidur ? :P
Gambar ?
Siap! koleksi puisi di WattpaD app. to be continued. 

No comments:

Post a Comment