JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Wednesday, July 12, 2017

Ustaz Mokhtar

Ustad Mokhtaruddin Ahmad,
Lamanya tak jumpa, ustad x rindu kami ke~~
haha..

Ustad ajar ngaji tahun 1999~2001 umur 7,8,9 tahun

Restoran musLim nie legenD woo huhu, masa kecik² makan kat sini dengan seTad *ustaD.

Ustad panggiL I, Sakinah.
Dulu ustaD tulis surat kat aku
- kenapa Sakinah dah berubah,
sakinah tak rinDu usTad ke?
dulu sakinah suka cium dan peluk usTad, tapi sekarang tak.

Lol.

aku bakaQ surat tu, usTad sendiri tau kenapa. 
Aku bakaQ semua hadiah yg ustad kasi, puzzle, kalendar Islam, buku juz amma.

pandai gak ye aku masa kecik² dulu membakau. haha! well~ 

mungkin la setad tu syg aku sebab ak cam cute clever girL kut, tapi aku takkan berubah kalau xbersebab, eh citer lama. cuma terkenang tak sangka usTad sayang aku entah kenapa haha. ke aku perasan? haha. Tulah rindu lak ustad panggil aku Sakinah, cakap baik² je, marah rasa cam xpernah lak, cuma kalau salah time mengaji usTad cubit kat paHa aku, huhu. 
Pastu cam jumpa lak nama sakinah dalam Quran masa mngaji ngan seTad, peh peh suka ja aku time tu nama sendiri. 
Lagi, seTad tuliskan doa tiduQ kat kertas tuk aku.
woi~ asal aku ingat semua? well~ clever girL. 

Da kawin da kat Cheras? dah beranak wey. haha. 
eh ustad dulu blajar tahfis saba kerling, pastu belajar dekat osea katner tah.

aku pun dah lupa caner aTTitude aku masa kecik² dulu dengan seTad tu, sebab biLa dah besar skolah menengah, aku xbercakap dengan lelaki, xda kawan lelaki. ade aku kisah? yang penting puas terbang jauh, belajar jauh, bertemu diri ditempat yang jauh,
otak aku memang terbukak, so aku kena keep berkawan dengan orang yang akhlak perangai ok kut.

Tapi hidup kena dakwah, acaner Rasulullah boleh ubah orang yang keras kepala, yang takda adaB, yang minum arak, yang menipu dalam jualan, yang bunuh anak, yang merendahkan poMpuan, menjadi umat yang paling bagus akhlak tamadun nye. huhu. 

Padahal aku sendiri sangat sangat susah, dan sangat membenci orang Islam sendiri, bukan orang kafir ye, org iSlam yang buruk dan huduh perangai, aku tak mampu jadi contoh dakwah baik macam Rasulullah buat, aku hanya mampu benci. Benci yang tahap gaban rasa cam apa jaminan perangai buruk masuk Jannah. huhu. Mungkin dengan kebaikan-kebaikan akan menghapuskan keburukan. k


No comments:

Post a Comment