hidup tenang tanpa serangga!!

Tuesday, June 14, 2011

Kain BATIK, apa kes??

Salam, haha actually it's KEK BATIK!!!!!!! My first trial kek batik, menjadi dan sodap.. cume tersikit lembik ~_~".... mybe terlotak ayaq lebih cikit.. confirm le suke kalo org kate sodap, biase lee nengok intenet.. tapi dowang kata mana ada buh telur, yg bubuh telur letak dalam kek jewh depa kata.. mana la i tahu i ngikut jewh dalam tenet tu dia tulis apa.. tapi i rasa telur tu untuk mngeras kan sdikit dalam adunan dan menambah likat supaya tak cair, hahaha!

So, moh la kita sama2 membueknye..

BAHAN2:
biskut marie/biskut Eti ke apa ka kat NEGARA ni
1/2 buku tulis, eh 1/2 buku butter
1@2 biji telur
1 cawan milo
1 cawan serbuk koko
1/2 cawan air // susu cair
3/4 cawan gula //susu pekat manis

CARA2:
1. kalo awak ganas: kasi smackdown biskut tuh dulu,
kalo awak control ayu: patahkan 4 biskut tuh,
kalo awak tak betul: kisar biskut tuh dulu.
2.panaskan butter sampai cair, masukkan sume kecuali biskut jgan masuk agi.
3.bila dah cair habis, tutup api, campak biskut dalam kuali,KACAU,masuk dalam bekas mampat2kan..

note:ana pakai kertas aluminium sbb budget air paip jordan malas nak basuh bekas kuih, maklum le ayaq sini mahai dan kurang. (unaccaptable reason) lagi 1, kalo ragu2 dgan resepi yg diberi, silalah tibai wat sendiri. Korang kena pandai agak2 sukatan baru la boley jadi mcam saya.

No comments:

Post a Comment