hidup tenang tanpa serangga!!

Wednesday, June 1, 2011

always think POSITIVE

Salam, kita mulakan dgan ayat 22 & 23 dari surah al-Hadid.. surah al-hadid merupakan surah ke-57 dlam al-Quran..idhghot 'ala surah(tekan picture) tajuk 'think positives'

.... dalm kehidupan seharian kita, kita perlu sentiasa pikiq POSITIF... positive dari segi apa?? dari segala aspek okay, dlm bahsa len husnuzZhon cam biasa sya slalu sebut.. tapi kadang2 nafsu itu membuat kita gi pikir negatif / su'uzZhon.... ish2.. ok2, positif iaitu dari segi masyarakat sekeliling, haha susah sikit nak positif ngan arab nieyh, heh..

.....next, positif ar dgan org lain, jgn pikir dia tu kena bala sbb byk buat jahat, sbbnya tu spaya dia insaf ke, ataupun mcam la kita ni baik sgt tak ditimpa ujian.. ujian itu untuk mguji potensi diri, uijan itu tuk menguji iman kita.

.....byak sgt la, dari segi doktor, positif. dari segi apa agi?

ermm.. kena tipu ngan pkcik arab? pastuh arab tu blah dan takdapet nak buat apa, kita pun dok marah2 citer kat member.. ok, positif gak, jgn marah2.. dlam situasi ini, kita merupakan org yg teraniaya, soh? jadinye, org yg teraniaya doanya dimakbulkan haha.. bukankah itu positif? kita tak yah marah2 mcm org tak betul, doa je bagi kena azab org tuh, haha kejam giler.. doa je la supaya dia brubah.

..... huu, lagi ape erk.. pikir positif tu mmg jadi betol la sbenarnya.. kalo ngatif pun mmg jadi gak, sbb ianya melibatkan otak.. otak kita ni hebat sbenarnya, susah la nak terang google ar sendiri. ag satu yg penting yakin kat Allah gak..

....bila rasa down tuh, pandai2 la cari menda yg memotivasikan diri anda.. BELIA HEBAT, amiin~~~

No comments:

Post a Comment