hidup tenang tanpa serangga!!

Wednesday, June 4, 2014

Interaksi dengan al-Quran

assalamualaikum!!

Masa saya 1st year,
kakak naqibah tu kata kat saya:

"Kita mesti nangis bila baca Quran,
kalau hati keras nak nangis, buat-buat nangis dulu,
sampai lama-lama dapat dah nangis bila baca Quran..."

Maka saya rasa kena bagitahu semua orang pasal perkara ni, 
banyak orang tak tahu , kita kena nangis ..
So saya seru lah sume jom nangis..

Kesimpulan: sila AJAR sume orang perkara baik,
jangan takjub orang tu power macam tu je tibe-tibe, kecuali ada orang yang mengajarnya.

MAKA mengapakah tidak kita yang mengajar orang-orang yang kita sayang, 
daripada kita teruja dengan kelebihan orang lain?

Hati selalu terpedaya DAN buta dengan fitnah dunia. 
kau rasa???????

-Banyak lagi perkara terpedam yang tidak dizahirkan.
-Sampai masa, semua akan terkeluar. simpan dulu hehe..
-Ku genggam tangan, dengan hati yang membara. ewah saiko.

No comments:

Post a Comment