JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Tuesday, June 13, 2017

Banyak cakap

Cakap,

Banyak cakap ni sebenaQnya laa kan, berkaitan sel otak saraf urat di otak haha!!

sebabnya ada yang semulajadi sebab dalam otak dia lain macam cikit sel semulajadi berhubung. haha!
Ada aku kisah? Jadi, banyak la cakapnya.

Tak banyak cakap, diam..
Banyak fikir, haa tu bagus.

Tapi cam aku lak sebelum merantau belajar, memang seorang yang pendiam fikir zikir. kecuali dengan family mak adik adik.
Lepas tu,
11 jam naik fLight dari KL ke Jordan.
membuatkan aku terpaksa cakap macam-macam nak bagi member 1 rumah faham tentang aku, supaya depa tak pelik kenapa aku ni intrOvert lah dulu. Lepas tu, berkawan dengan org yg banyak cakap.

And then member sekolah lama jumpa aku, pastu dia kata dulu Alia tak macam ni, dulu Alia pendiam. kan? haa.. haha.
Lantak pi la aku diam ka aku bising ka,

Iza tam al-'aQaL naqis al-kalam, wa iza yatakallam, al kalam allazi yahruj minhu nur. Lol
Apabila telah sempurna aqal, maka berkurang lah (mulut) berkata,
dan kalau dia berkata, kata² yg keluar darinya ialah cahaya*mutiara.

Eleh bekeng bajet beLa diri sendiri haha.
bekeng tu apa wey?

Aisyah jangan ragu² dengan cinTa ini.
ALia jangan ragu² dengan kurniaan iLAhi.

No comments:

Post a Comment