JANGAN TAKUT UNTUK BERJUANG

Monday, June 19, 2017

MensedeQahkan hutang

Aku poSt kat sini supaya aku tak lupa,

Assalam, bismillah..
berdasarkan ayat Quran

وَاِنْ كَانَ ذُوْ عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ اِلٰى مَيْسَرَةٍ ‌ؕ وَاَنْ تَصَدَّقُوْا خَيْرٌ لَّـكُمْ‌ اِنْ كُنْتُمْ تَعْلَمُوْن
َ
" Dan jika orang yang berhutang itu sedang mengalami kesempitan hidup, maka berilah tempoh sehingga ia lapang hidupnya dan (sebaliknya) bahawa kamu sedekahkan hutang itu (kepadanya) adalah lebih baik untuk kamu, kalau kamu mengetahui (pahalanya yang besar yang kamu akan dapati kelak) "

[QS. Al-Baqarah: Ayat 280]

dengan ini, saya Alia Sakinah bt Ahmad Termizi, mensedeQahkan hutang anda sebanyak RM ........ ,
insha ALLAH, ALLAH ingatkan sy yg sy dah sedeQah hutang ni kat awak. Tak perlu bayar, wassalam..

dan juga saya mensedeQahkan hutang dekat orang lain yg berhutang dengan saya, yg buat² tak reti nak bayar, sampai sy tertanya-tertanya dan terfikir kenapa ye.. ALLAH bagi petunjuk melalui ayat Quran ini, sy redha dan saya takkan fikir dah.. inshaaALLAH.

:)
#seTTLe
SubhaanALLAH, sinar ramadhan .. :)

No comments:

Post a Comment