hidup tenang tanpa serangga!!

Tuesday, June 27, 2017

Riang Ria Raya 2017

GambaQ cun rugi lau tak di abadikan woi, haha.
Selamat Hari Raya Aidil Fitri 2017.
28 Jun 2017 - 25 Tahun.
Alia Sakinah binTi Ahmad Termizi.
Bismillah,
Assalamualaikum.

Begitu inDah yer untuk dicOretkan segala kenangan,
walaupun viewer/reader tak berapa nak banyak,
tapi paling penting adalah graTiTude aku untuk setiap perkara yang berlaku dalam hidup.
Dan ianya bukan selalu, setahun sekali je kut saya mengucapkan

seLamat Hari Raya Aidil Fitri.
عيد الفطري سعيد
Salam lebaran 2017.

Okeyh, lepas tu aku nak incLude kan semua gambar-gambar raya 30 hari. Tapi aku cam tak sabar hari ni baru hari ke-3 syawaL,

Nak cerita pasal sepupu,
yang belah mak kami 15±,
yang beLah ayah, 48± cousin ramai dah yang kawin + ber anak pula.

So, sepupu sebelah mak aku depa org KuLim, KL,
beLah ayah Raub, Pahang. Temerloh, ada yang Penang, dan mana² yang kawin ngan Melaka, Perlis, mana-mana entah hik..

So, nak dijadikan ceghitanyaa, aku dah lama berciTa-ciTa nak coMbine sume gambar-gambar cOusin aku belah bapak aku, yelah 48± dengan yg dah kawin dah ada anak, kena ar doKumen kan gambar² dOrang, nanti senang anak² aku nak recOgnize sedara-mara doRang. haha! betul wey.. hUhu..

Tapi !! tapi masa depa dOk datang beraya kat Rumah Raub uLu Gali tuh, aku lupa nak tangkap gambar masa dorang tengah mai tu la, aduiyai.. Erm.. *nangis kuat-kuat.

Eh sat, satu jar jangan aku lupa, Belah mak aku, almarhum atuk ade 2 bini, bini 1st cerai hidup. Belah abah aku, atuk aku kawin 3, bini 1st meninggal muDa.
Ada pertalian darah sume ya, walau dah cerai, sedara mara keraBat tuh. Yang lain-lain cerita aku tak tahu lak.

So, aku sekarang insha ALLAH ler, dalam kepala ni nak buat doKumentasi gambar sedara mara belah mak&ayah. Banyak wey, aku pun tak tahu tak kenal, Kuala Selangor lagi, keLantan, mana² lagi huhu. kalau nak diikutkan belom yg sebelah moyang² nenek nenek atuk, hawau. Tak habis der.. Moganya kiTa semua bertemu di syurga  aameen.


Kuala Kubu Road, sedara belah mak from KL.
Raub, sebelah abah coUsin dari KL.
Raya rumah Pak de.
Tiba-tiba ada sesi berjual-beli, Women desire.
Eh yang tak pakai tudung tu orang Turkmenistan,
 kawan angah coUsin aku. Nama dia Salby 20.
Pokok pisang jer la kiTer xda laki lagi nak bergambar haha. 

No comments:

Post a Comment