hidup tenang tanpa serangga!!

Monday, July 4, 2011

CERITA BARKOK


sALAM, hari tuh i baru habis kelas dari kuliah iktisod dalam 3;15pm..
sambil jalan ke bab syimali, singgah di halaman kuliah syariah tegur2 sikit member arab.. si Lana and Dania..

haha, dowang tengah makan buah, i pun join la sekali... buah tu kecik sikit warna hijau muda, sekali pandang ala-ala epal hijau yg comeii...

saye pun dok tanya la depa buah apa ni? masam giler nieyh, Lana kata ni buah 'barkok' بركوك\برقوق Lana kata ni tgah muda lagi buah ni.. ak tak paham apa ke benda la 'barkuk' nieyh... dowang pun bersusah-payah la menerangkankan kat ak yg masih trnganga tak tau menda... last2, kami give up, dapat word baru pokok/syajjaaroh/nawwar..

ak pun mnikmati buah masam benau tuu.. tibe2, 'mentol idea dtg' ehh, ak rasa aku macam baru je makan buah nieey,smalam byak ak beli, ak pun dok ckap kat depa nama buah tu dalam english, dowang cakap 'aiiiwah' haha.. bengongnye i.. buah plum rupenyew ceh.. hammu-masam, tak silap i.. manis sedap gilers yg ranum punye.. mmg nikmat, kt mlaysia jgn harap tak dapat manis tuh..

dowang kata 'ehna la nuhibbu to'am illa hammu' haha, lawak doi mksudnyew dowang suka masam2.. lantak korang la yg penting mlaysia suka pedas2 manis2..

No comments:

Post a Comment